vrijdag 28 februari 2014

Ziekenhuizen dag!

Vanochtend vroeg zijn we meteen al naar het St. Jansdal gereden om bloed te gaan prikken. Maandag krijg ik hier als het goed is de uitslag van. Voor de rest zijn we in het AMC ook nog even langst de mdl poli gelopen om door te geven over de situatie van mijn maag en dat we daar maandag meer over horen, maar als het bloed goed is de professor daar ook naar moet gaan kijken.

Daarna moesten we naar de poli endoscopie en daar werd ik blijkbaar opgenomen voor hoelang de onderzoeken duurden. We hebben besproken om geen cystoscopie te maken vanwege mijn ervaringen met katheters..  De arts heeft een echo gemaakt van de nieren, ik vertelde haar vrolijk dat daar op de afgelopen 20 echo's geen afwijkingen op te zien waren, en dat mijn nieren er prachtig uitzien. Haha ! Te vroeg gejuicht misschien.. ? Mijn rechter nier zag er inderdaad mooi uit maar ze dacht kleine steentjes te zien, vervolgens ging ze naar mijn linker nier kijken en ook daar leek ze steentjes te zien.. Er was iets afwijkends.. en het zou wel de hematurie kunnen verklaren deels.. Maar daarnaast zag mijn linker nierbekken er ook heel anders uit als mijn rechternier..  De conclusie is dat er veel te weinig onderzocht is aan mijn nieren, en er niet goed gekeken is in het verleden.. We hebben bekeken wat er nu moet gebeuren en om duidelijkheid te krijgen moet ik door de CT-scan we hebben afgesproken om eerst een normale CT te maken zonder contrast vloeistof om zo ook zo min mogelijk stralingen binnen te krijgen.. Als er vervolgens geen nierstenen gevonden worden moet ik nog een keer door de CT-scan maar dan moet mijn lichaam er vier keer doorheen, en met contrast vloeistof. 19 maart krijg ik de uitslag van de CT scans en dan moet er nog een keer ruim bloed afgenomen worden en urine onderzoek gedaan worden. Ook staan er dan nog een paar kleine onderzoekjes geplant. Tussen nu en 19 Maart staat er dus een CT-Scan op de planning..  Bloeddruk en hartslag waren ook weer behoorlijk hoog wat ook toch wel blijft tegen vallen. We moeten even afwachten wat de uitslagen van de CT-Scans zijn en dan kunnen ze weer vervolg onderzoeken gaan plannen..


3 opmerkingen:

  1. Hoi Christa,
    Het wordt weer een spannende maand voor jou met de nodige onderzoeken. Het is te hopen dat deze jou weer wat dichter bij een oplossing brengen. Het is een complex probleem.
    Wat de hoge bloeddruk betreft: Bij veel medicijnen is dat of wordt het een bijwerking. Mijn vrouw heeft er sinds 1 maand ook last van na 3 maanden injecteren met Enbrel ( tegen reuma ).
    Ik wens je veel sterkte komende maand!!!

    Harry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Chirsta,
    Ja dit kon er ook nog wel bij hè!
    Jij blijft maar in de prijzen vallen en als het nou nog eens leuke prijzen waren?
    Ik wens je de komende weken enorm veel sterkte, zo gauw ik zelf weer uit het ziekenhuis ben probeer ik te volgen hoe het met je gaat door op Facebook?Stomaatje berichten over je te lezen.
    Ik duim voor je.
    Liefs en een dikke knuffel xxxx

    BeantwoordenVerwijderen

.