maandag 10 februari 2014

Geen telefoontje, waarom ook niet.

Vandaag zou de Chirurg bellen.. Maar die belde maar niet dus heb ik zelf maar het Azm gebeld, en al snel werd duidelijk dat ik niet op de bel lijst stond. Geen fout van de arts maar van de communicatie daar. Maar soms wordt je er wel moe van, want dit gebeurt telkens opnieuw, twee keer nu daar. Maar vooral in het Amsterdam is communicatie een verbeter punt. De chirurg zei dat het hem het beste leek om alles te gaan verwijderen om meerdere redenen; De behandeling slaat niet aan en doet gewoon niks tot nu toe, de wond lekt teveel bloed en vocht wat wijst op een infectie en ook heb ik veel te veel pijn. Die drie dingen geven voor hem de doorslag, maar deze beslissing mag hij niet alleen nemen omdat ze dan een behandeling halverwege afbreken. Morgen belt de Chirurg terug en dan heeft hij overleg gehad. De bedoeling is dan dat de operatie snel volgt, voordat het schade gaat aanrichten! Ook zei hij dat ze gaan bekijken wat nu mijn mogelijkheden nog zijn, en die zijn beperkt zei hij. Pijnlijk maar dat wisten we al wel. Mijn lichaam is een wrak, en de staat waarin het verkeerd is slechter dan ooit! Mijn ouders zien me elke dag een stap terug doen en dat is pijnlijk, vooral omdat we allemaal zoveel hoop hadden. Want er zijn nou eenmaal geen garantie's, ook de vervolg operaties kunnen erg mis gaan, en dat houd in dat we in de onzekerheid blijven zitten.

Ik ben kapot, lichamelijk maar ook geestelijk. Ik ben moe, lopen gaat moeilijk beter dan het was, maar mijn conditie daarin tegen blijft achteruit gaan en dat houd in dat als ik 5 minuten sta ik behoorlijk moe, benauwd, en duizelig wordt.  Ik kan nog net naar het toilet komen en daar is alles mee gezegd. Mijn lichaam is kapot van al het vechten en heeft zijn diepste dal bereikt. Maar je moet door, want naast mijn pijn is er ook extreem veel verdriet bij mijn zussen en ouders. Mijn ouders zijn intens verdrietig, en zitten er ook doorheen.  Ik hoop dat de operaties nu snel gaan volgen, zodat ik er niet teveel bij na kan denken. Gewoon ondergaan en we zien wel waar alles eindigt.

Maar goed na alles heb ik morgen nog een herkansing staan die thuis afgenomen gaat worden. Een herkansing waar ik slecht op voorbereid ben, ik kan er niks beters van maken. Ik ben te moe om me druk te maken over presteren op school. Ik sta er prima voor en tuurlijk wil je goede cijfers halen, maar op dit moment vindt ik het wel even goed. Waarom stel ik mijn herkansing niet uit? Omdat ik gelijk behandeld wil worden en ook niet achter wil lopen. Het is goed zo. Dat betekend echter niet dat ik zomaar opgeef! Het betekend dat ik nu even een dip heb, en het eventjes niet kan opbrengen. Maar kijk uit in toesteek 3 ben ik weer helemaal terug en ga ik weer knallen!

5 opmerkingen:

  1. Hey meis,
    Je kent mijn niet, maar ik zag het verhaal langs komen via Bokt. Het zit jou ook echt niet mee he'. Ik vind het super dapper dat je door gaat met school en dat je dit blog bij houd. Ik wil je super veel beterschap wensen, en sterkte. Ik vind je een topper! Ik hoop echt dat er iets positiefs op je pad komt, en dat de artsen je kunnen helpen. Ik ga in ieder geval duimen!Gr. Evita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Christa,

    Ik wordt van jouw verhaal heel emotioneel. Wat heb jij al doorstaan en ook nu weer is de kundigheid bij een ziekenhuis ver te zoeken. Gewoon lomp en een onvergetelijke fout dat jij niet op de bel lijst stond. De chirurg die jou zaterdag heeft gesproken had er voor moeten zorgen dat 1 Jij vandaag gebeld zou worden en 2 Dat jouw case vanmorgen met het overleg aan bod was gekomen.
    Nu moet dat morgen dan maar gebeuren.Ook het verkeerde kastje is een grove blunder.
    Na het AMC is het AZM een ziekenhuis waar veel verbetert moet worden.
    Ik hoop nu dat de electronen snel uit jouw lichaam gehaald worden en dat jij DAAR de tijd krijgt om te herstellen. Laat je niet te snel wegsturen!!!
    Ik duim voor jou.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Harry,

    In deze grote academische ziekenhuizen valt veel te verbeteren ja! Het niet terug bellen is voor mij al een vast gegeven. Ze bellen eerder niet dan wel.
    Vanavond ben ik ingestort, Ik ben extreem misselijk, ben erg benauwd, en heb extreme pijn omdat alles knelt van binnen.. Ik kan nu echt zeggen dat ik het niet meer trek! Morgen ga ik tegen de arts zeggen dat ik wil dat een ileo snel geplaatst wordt wat de risico's daar dan ook van zijn. Als dat betekend dat ik levens lang uiteindelijk TPV nodig heb omdat de dunnedarm niet meer werkt, so be it. Het is genoeg geweest voor mijn lichaam.... Dus vanaf nu ga ik op mijn strepen staan, ik wil dat de operaties snel gaan volgen want ik zie dit niet voor me nog een paar maanden lang.
    Vanavond hebben we zelfs moeten besluiten om de herkansing van morgen niet door te laten gaan. Ik heb onmenselijk veel pijn, en kan alleen nog maar huilen. Het is genoeg geweest, ik heb nu even rust nodig..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Christa,

    Jullie hebben gisteren een goed besluit genomen door de herkansing niet door te laten gaan.. Jouw lichaam en het herstel is nu het belangrijkste.
    Ik wens je veel wijsheid toe vandaag in het gesprek met de chirurg. Willen ze niet dat vandaag alles eruit wordt gehaald zou ik er niet voor terugschrikken om naar Maastricht te rijden en me daar te melden bij de SEH.
    Aan deze extreme pijn, benauwdheid, misselijkheid moet heel snel een eind komen.
    Heel veel sterkte!!!

    Harry

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey christa,
    ik blijf je blog lezen en vind het echt heftig om te lezen dat je er nu zo aan toe bent! Heel erg veel sterkte aankomende tijd en hopen dat t goed gaat komen!
    Groetjes,
    Nicky T.

    BeantwoordenVerwijderen

.