donderdag 27 maart 2014

Uitslag van de CT

Ik denk dat ik kan beginnen bij het goede nieuws, en dat is dat er geen rare dingen bij mijn nieren gevonden zijn.  Echter neemt dat niet weg dat ik nog steeds bloed uitplas, dat kan goed verklaard worden door de huidige mdl problematiek.

Het negatieve van de scan is dat mijn darmen dan toch enorm uitgerekt zijn. Dat maakt het waarschijnlijk dat mijn darm momenteel een dolicho-megacolon is geworden.  De beelden die de Uroloog liet zien lieten me wel schrikken, Mijn blaas,lever en maag worden letterlijk verdrukt door mijn darmen. De darm die te zien was, is enorm groot.  Toen ik de scan zag kon je heel duidelijk zien wat er allemaal mis gaat en hoe het kan dat ik zoveel pijn heb..   We hebben de ct-scan op een cd laten zetten en deze kunnen we meenemen naar mijn arts in het Radboud morgen. Morgen heb ik namelijk weer een dagopname..  We zijn benieuwd hoe de arts op deze beelden reageert.

Daarnaast ga ik morgen de opname in met een lot genootje. Een jaar geleden stonden wij elke vrijdag voor een opname, een opname waarbij we allebei wisten dat het ons niks verder bracht, het zou misschien iets verlichten. Samen ondergingen wij spoelingen, we hielden kotsbakjes voor elkaar vast en als de een ging kotsen zetten de ander de pompen van die gene uit. Morgen zijn we weer samen, samen gaan we morgen ochtend weer een sonde inbrengen, gaan we samen de pompen starten, en samen deze zware dag tegemoet. Maar samen staan we sterk en zijn deze moeilijke dagen een stukje makkelijker.

5 opmerkingen:

  1. Nog steeds geen beter nieuws dus helaas. Wat zal jij het zwaar hebben vandaag. Heel veel sterkte! Ik duim dat dit je wel verlichting zal brengen en dat ze op korte termijn met oplossingen kunnen komen!

    Sterkte meid!

    Groetjes Karin (bokt)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tjee... Meissie... Het houdt niet op!

    Fijn dat je nu in ieder geval een lotgenote bij je hebt!

    Weet dat er mensen aan je denken die je niet kent.

    Liefs, Petra (Petpa op Bokt)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ongelofelijk hoeveel moed je hebt! Echt respect! Ik hoop voor jou dat er een oplossing komt, waarbij je je beter gaat voelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lieve Christa,
    We hebben het hele verhaal gehoord van je vader.
    Heel veel sterkte met alles dat gaat volgen!!!
    Dikke Knuffel van ons...liefs Gert/ine Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Christa,

    allereerst veel succes met de spoelingen! Ik ben hier terecht gekomen via bokt en heb je verhaal door gelezen... Wat betreft je nieren, zou het kunnen dat je darmen daar zodanig op drukken dat ze bloed lekken? Ik heb dat namelijk met mijn rug. Ik heb een beetje een holle rug zeg maar en mijn botten drukken daardoor op mijn nieren, waardoor die bloed lekken. Wel by far niet zo'n hoeveelheden als bij jou... Maar mss heb je hier iets aan.

    Veel sterkte nog!

    Groetjes,
    Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen

.