donderdag 20 maart 2014

Opname dag 1 + 2

Dag 1 begon goed, ik was bijna niet misselijk, en de ondansetron leek zijn werk te doen tegen het braken. Daarnaast kwamen de clini clowns me opzoeken en dat zorgde weer voor hilarische momenten.  Maar op de weg terug naar huis ging het mis, ik werd volledig niet goed en begon te braken. Niet 1 keer maar meerdere keren, en niet alleen de medicijnen kwamen eruit maar ook heel erg veel gal. Na meerdere keren gestopt te zijn, na meerdere keren helse pijn en braken kwamen we thuis aan, ik heb wat gedronken en ben naar bed gegaan. De medicijnen hebben overigens wel gedaan wat ze moesten doen en dat is dan het hele plus punt van het verhaal.

Vandaag was dag 2 en was ik vanaf het begin misselijk, weer spugen en weer lag de sonde eruit. Ook nu zat er weer gal bij. De arts is langst geweest en vertelde dat hij zich zorgen maakt. Hij maakt zich zorgen over het gal spugen, Alles lijkt op een tijdelijke darmafsluiting maar vervolgens in de avond gingen de medicijnen werken en dat maakt een darmafsluiting niet mogelijk.. Maar zijn zorgen waren groot genoeg om direct de spoelingen en behandelingen te stoppen, tot morgen. Dat betekende voor vandaag maar 1 liter spoeling.. Morgen mag ik weer komen en gaan we het weer opnieuw proberen, als het dan nog niet vlekkeloos verloopt moet er toch echt een maag foto gemaakt worden volgens de art, om te kijken wat er mis gaat. Want er gaat duidelijk toch iets mis weer.  We hebben voor nu een noodnummer mee gekregen dat als het vannacht of vanavond mis gaat we meteen weer kunnen bellen met het Radboud.
Ook vandaag kwamen de clini clowns langst, en wat een bijzonder werk verrichten deze mensen zeg.

Voor de rest voel ik me nu redelijk, ik heb nog steeds pijn, maar minder pijn als gisteren. Ik ben nog steeds wel erg misselijk en super vermoeid. Maar ik focus me nu op nog 1 dag, en daarna kan ik het weekend even lekker uitrusten.  Maar voor nu moet ik alle energie die ik nog over heb in mijn lichaam sparen, sparen voor nog 1 loodzware dag. Nog 1 dag doorbijten en dan is het weekend, dan mag ik lekker slapen en rusten. Rust die ik ondertussen steeds harder nodig ga hebben. Er komen namelijk steeds meer tekenen dat mijn lichaam stukken zwakker wordt.  Sinds gisteren krijg ik namelijk over mijn lichaam vlekken van de medicijnen, terwijl ik dat voorheen nooit gehad heb. Daarnaast al het gal spugen wat normaal gewoon medicijnen waren en maaginhoud. Steeds weer wordt duidelijk dat ik elke maand een stap terug doe, telkens een stap in de verkeerde richting. Telkens weer lopen we tegen meer complicaties aan, en dat breekt.

1 opmerking:

  1. Ongelofelijk wat jij allemaal voor je kiezen krijgt. Ik hoop voor je dat ze heel maar dan ook heel snel een oplossing vinden!! Heeeel veel sterkte voor de komende periode voor jou maar ook voor je familie!

    BeantwoordenVerwijderen

.