woensdag 29 januari 2014

Met ontslag.

Ik doe het goed volgens de artsen. Ik ben sterk maar moet niet vergeten dat dit wel weer een aanslag geweest is op mijn lichaam. Ondanks dat ik het goed doe en de pijn probeer te verbijten gaat het lichamelijk nog niet helemaal top want ik heb pijn, erg veel pijn. Pijn waar ik me niet overheen kan zetten. Er is daarom vandaag besloten om weer te starten met de morfine pleisters voor drie weken. Met de morfine pleisters op lig ik in de auto 3 uur terug op mijn linker zij, ondat dat de enige houding is die ik kan aannemen.  Lopen blijft lastig, zitten ook en liggen op mij rug doet ook erg zeer. Maar we hopen dat ik straks met de morfine weer iets meer kan bewegen.
Vanochtend hebben ze wondverzorging gedaan en de komende weken moeten de wondjes goed in de gaten gehouden worden. Mijn leefregels voor de komende 3 weken zijn: Niet douche, niet bukken, niet hurken, niet rekken, niet springen, niets doen waardoor mijn rug erg buigt of wat de electrode kan verschuiven. Drie weken niet douche en geen bodylotion gebruiken in de buurt. Voor de rest is het zo dat als mijn temperatuur hoger wordt dan 38 graden of het bloeden erger wordt, ik me ziek ga voelen, of er push uit de wondjes komt, of de wondjes onrustig worden ik direct contact moet opnemen met de chirurg. Voor de rest is het kijken hoeveel ik straks kan, maar op dit moment doe ik het rustig aan want bij elke verkeerde stap krijg ik een schok. Je kunt het vergelijken met dat je een stroomdraad aanraakt dat voel ik jn mijn rug. Je lichaam went eraan maar bij verkeerde bewegingen is het niet te harden.. Over twee weken belt de chirurg en gaan we samen bekijken hoe het ermee staat.. 
4 februari belt de immunoloog nog en 24 februari belt de mdl arts uit het amc nog.

Maar nu eerst lekker uitrusten en mijn lichaam de rust gunnen om te herstellen

2 opmerkingen:

  1. In ieder geval fijn dat je weer thuis bent,in je vertrouwde omgeving!
    Ik hoop dat de morfine pleisters ruim voldoende werken tegen je pijn.
    Ik ken de stroomstootjes die je bedoeld,ik krijg ze ook bij een verkeerde beweging met mijn hoofd/nek.Vanwege een hernia in me nek.Echt pijnlijk zijn ze niet,maar wel vervelend.
    Heel veel beterschap Christa.Mijn kaarten zijn onderweg,ik vergeet ze steeds mee te nemen om te posten,sorry,maar ze komen écht.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sterkte meid!! Niet niks wat jij allemaal voor je kiezen krijgt..

    BeantwoordenVerwijderen

.