dinsdag 14 januari 2014

Definitief + De immunoloog

Vannochtend kwam de tweede brief van het AZM binnen. Daar stond in dat ik maandag 27 Januari wordt opgenomen op de verpleegafdeling A2.  Dinsdag 28 Januari is de operatie, er stond ook niet bij hoelang ik moet blijven, maar ik denk dat dat meer te maken heeft omdat ik anders ben dan de reguliere patiënt. Om 15:00 moet ik me melden op de afdeling, en ik ben benieuwd wat ze die dag nog meer gaan doen... Misschien de bloeddruk in de gaten houden/ stabiel houden.. ik heb geen idee we wachten het wel weer af.

Nu weer over naar het andere ziekenhuis. Gisteren werd ik opgebeld door de poli nierziekten. De secretaressen van de immunoloog wilde even mij laten weten dat mijn afspraak afgezegd werd en dat er ook geen andere afspraak gemaakt werd. Ik was verbaast en vertelde haar dat ik onderzocht moest worden op vasculitis en dat ik verwezen ben door een ander ziekenhuis.  Het andere rare was dat de immunoloog mij nog nooit gezien had dus hoe kon hij weten dat het niet nodig was. Ze zou het gaan overleggen met de immunoloog en zou mij later terug bellen.  Ook deze keer werd er wederom niet terug gebeld, om 16:00 besloot ik zelf maar weer terug te bellen, maar toen stond ik voor een nog grotere verbazing en dat is dat om 16:00 de poli nierziekte al niet meer te bereiken is, ik kon een bericht achterlaten. Vanochtend besloot ik daarom ook maar om 11:00 zelf weer te gaan bellen, ik kreeg ze aan de lijn en zou terug gebeld worden. Conclusie de verwijzing waren ze kwijt/ was zoek, maar hij was weer terecht en mijn afspraak ging door. Zucht.. We gingen een beetje met tegenzin naar het ziekenhuis, ook niet wetend wat we nu weer konden verwachten.

De immunoloog was zeer vriendelijk en dacht goed mee. Na het hele verhaal verteld te hebben vond hij het raar dat er geen CT-Scan was gemaakt in het verleden om nierstenen volledig uit te sluiten, vooral omdat ik ook gruis heb uit geplast. Dat het op 15 nier-echo's niet te zien was betekende volgens hem niet per direct dat er geen nierstenen zitten. Ook vroeg hij of ik al getest was op parasieten in de nieren/blaas omdat we zoveel reizen, ook dit is niet gedaan. In het bloed kun je zien of er een parasiet zit of gezeten heeft en dus iets aanvreet in mijn blaas wat het bloed zou kunnen verklaren.
Vasculitis was voor hem niet waarschijnlijk zei hij, en als het er dan al zou zitten zou het alleen nog maar in mijn kleine vaten zitten. Totdat we mijn borst lieten zien waar allerlei bloedpuntjes en bloedblaasjes op zitten, Volgens hem leek dit zeer op vasculitis alleen hebben ze vasculitis nog nooit gezien op de borst.. Hij gaat het overleggen met het team. Wel hebben ze veel bloed afgenomen om te controleren op verschillende dingen, ook om bepaalde afwijkingen die bij vasculitis voorkomen. Ook moet ik wederom 24 uur mijn urine sparen, en nog 2 keer urine inleveren waarbij een kweek gedaan word en het bloed in de urine opnieuw onderzocht wordt. 4 Februari wordt ik terug gebeld door de Immunoloog met de uitslagen van deze onderzoeken, en dan gaan krijg ik ook te horen of ze een CT-scan willen, of ze een cystoscopie willen hebben (kijk operatie in de blaas) en of ze een punctie willen van de borst om te kijken wat die bloed blaasjes zijn. We waren blij met het gesprek, en de arts luisterde goed en was erg vriendelijk.

We wachten de uitslagen 4 Februari af en ook het vervolg plan wachten we wel weer af. En ondertussen leven we toe naar de operatie.  Het Azm heeft ook nog eens veel humor door elke brief af te sluiten met Vriendelijke groet Electief Snijdend centrum . Ja het klinkt allemaal erg aantrekkelijk haha.


2 opmerkingen:

  1. Ik wens je heel veel sterkte en succes! hopen dat er nú wel uitkomt wat nou precies de diagnose is.Deze immunoloog klinkt erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We hopen erop dat het deze keer zo goed verloopt als het nu klinkt!
    liefs en een dikke knuffel van Gert/ine

    BeantwoordenVerwijderen

.