donderdag 19 december 2013

Vandaag hebben wij zelf het Azm gebeld, deze snapte ook niet waarom de chirurg niet had gebeld. Ze konden hem echter ook niet bereiken, ze zouden hem mailen met de mededeling of hij mij zo snel mogelijk wilt bellen. Vandaag is niet gebeld wederom. We gaan morgen zelf weer bellen.

Ook wil ik graag weer wat foto's uploaden van het afgelopen jaar. Dit jaar heeft voor ons in teken gestaan van opname's, onderzoeken, frustraties en behandelingen. Maar het was niet alleen maar ellende. Als ik in het ziekenhuis lag waren mijn ouders er elke dag en mijn zussen wisselde elkaar af. Met zijn allen hebben we er een leuk jaar van gemaakt. Een jaar met een traan en een lach.

In het ziekenhuis sleepte ik mijn zussen mee naar de bioscoop, of ze nu wilde of niet, ze hadden niet echt een keuze.
Nicole en ik hebben ons suf gelachen om de Clini Clowns. We houden beiden niet van clowns maar deze clowns waren bijzonder en super grappig.

Linda heeft mij aan het eten gekregen na een paar weken opname. Ik at niet meer omdat ik alleen maar moest spugen, na een paar weken zijn linda en ik naar beneden gegaan en hebben we gekeken wat ik kon gaan eten en drinken om weer van het infuus af te komen. Drinken bleek het lastigst te zijn, maar linda motiveerde me er door heen, hapje bij hapje, slokje bij slokje.

Angela en ik hebben samen ons medisch ongelukje gehad, we waren vol op bezig met foto's aan het maken van ons zelf, en de sonde knapte los en alles spoot door de kamer, wat een paniek, maar wat hebben wij gelachen.

Maar ook de tekenaren die langst kwamen aan je bed geven leuke en mooie herinneringen. In het AMC kwamen ook 1 keer per week dieren langst, en ja daar ben ik iets te oud voor maar ik vond het geweldig. Ik ging koken en leerde andere mensen kennen, we gingen taartjes bakken, hapjes maken, spelletjes spelen en naar de bios.

In de afgelopen 2 jaar heb ik heel veel mooie momenten meegemaakt die ik anders niet had beleefd. En tuurlijk heb ik er veel voor moeten in leveren, maar ik heb ook heel veel dingen geleerd. En leren genieten van de kleine dingen in het leven.

Maar aan de andere kant deden ze me ook in bad in het ziekenhuis als ik zelf niet meer kon douche. Als je zo jong bent hoor je niet verzorgt te worden, maar mijn zussen deden dat met liefde en respect. Iets waar ik met heel erg veel dankbaarheid op terug kijk. Maar ook toen ik het niet meer trekte op koninginnedag en weer iets naars moest ondergaan waren mijn zussen daar. Angela had ik gevraagd om te blijven slapen opkoninginnennacht, zonder er ook maar 1 seconde over te twijfelen zei ze dat ze bleef zolang het nodig was. Ze bleef bij de behandeling die ook voor haar traumatisch was, op koninginnen nacht- en dag.. Maar iedereen was daar. En veel mensen kunnen dit niet zeggen. Ik ben mijn Familie intens dankbaar.

Hier een paar foto's van het afgelopen jaar.


De brug die je ziet is de brug in Nijmegen. Begin vorig jaar werd ik elke week opgenomen voor spoelingen in het ziekenhuis. Elke week weer reden we over deze brug, op weg naar het Radboud. Ik vond de brug prachtig en heb er dan ook maar gewoon 100 foto's van gemaak.

Op deze foto zie je de spoelingen, elke dag moest er 3 liter in en dan nog magnesium waar ik meestal van moest overgeven. Mijn moeder ging elke week trouw met me mee, hield de bak voor me vast tijdens het spugen en waarschuwde de zuster. Niet alleen voor mij moeilijke weken maar ook voor mijn moeder. Ze moest alles aanzien en soms was dat ook teveel. Ze liet de artsen komen en zei dat ze me naar huis nam, het was goed geweest. De arts legde vervolgens dan maar weer uit dat dat niet kon en dat ik bleef hoe moeilijk dat ook was. Het was uiteindelijk voor mijn eigen bestwil.
Op de achtergrond zie je de monitor waar ik standaard ook aangelegd werd.

Mijn kamer in het Radboud, altijd een kamer voor mij alleen. Met eigen douche en Toilet. Lekker rustig! Verzekering is vast erg blij met mij haha!

Mijn eerste ECG, toen er nog niks met mijn hartslag aan de hand was.

Mijn prachtige uitzicht vanuit mijn kamer in het AMC. Je moest niet naar beneden kijken want dan is 8 etages erg hoog, maar het uizicht was super. In de avond kon je de vliegtuigen zien dalen. En ook hadden we prachtig uitzicht op de Arena.



De geweldige Clini Clowns, Bedankt voor jullie leuke bezoekjes.


Dit was mijn eerste nacht in het AMC nadat ik was over geplaatst vanuit een ander ziekenhuis.


En ja ik ga zelfs shoppen met infuus. Zodra het kan ben ik van de partij.

Voor zover weer een update :)

1 opmerking:

.