dinsdag 23 december 2014

Voorlopig niet naar huis

Gisteren heb ik weer een gesprek gehad. Ik produceer te weinig urine en daarom krijg ik naast de TPV standaard vocht. Daarnaast zijn ze bezig met het UMC Radboud te bereiken omdat ze willen dat ik de cursus ga volgen daar zodat ik straks voor hoe lang het nodig is met TPV en vocht naar huis kan. Dit kan namelijk allemaal nog maanden gaan duren en het zal ook maanden tijd nodig hebben.. Met de Centrale lijn gaat alles wel goed hij is wel gevoelig als ik erop lig maar opzich gaat dat wel goed! Vanaf gisteren mag ik ook een beschuitje eten met Jam. Dan denk je vast ja maar dat is toch iets? Voor mij valt het wel een beetje tegen, ik had me verheugd om met kerst gezellig samen te eten, met oudjaar ook eten en het nieuwe jaar vieren. Een beschuitje met Jam en voor de rest niks mogen eten en drinken is niet het leukste.. Maar goed inderdaad het is iets, en beter iets als niets. Met kerst mocht ik van de arts wel een uurtje naar huis maar aan een uurtje hebben we niet veel want we moeten een uur heen en een uur terug reizen. Maar gelukkig heb ik een lieve meedenkende arts en het zijn 4 uurtjes weg geworden. 2uur thuis en 2 uur reizen maar dan ben ik er wel even lekker tussen uit. Daarna moet ik dan wel weer aan de TPV en vocht... Vrijdag zal er een 24 uurs bloeddrukmeting weer worden gedaan omdat mijn hartslag en bloeddruk met periodes enorm hoog zijn.. Ook gisteren weer een bloeddruk van 170/108 pols 145. 

Om het allemaal nog iets zuurder te maken is mijn vriendinnetje ook opgenomen in een ander ziekenhuis. Heeft momenteel meerdere spoed OK's gehad en krijgt ook TPV en heeft momenteel ook last van darmfalen. Het enigste wat ik voor haar kan doen is hopen op het beste en een kaartje sturen... Maar toch voel je je dan zo machteloos...

Wat wel enorm leuk is dat ik enorm veel kaartjes heb gehad. Mijn hele muur hangt vol hier, en dat fleurt de boel echt op. Daarnaast zijn oud-mede patienten vaak langst geweest en dat maakt het wel gezellig. Daarnaast wordt mijn vriendinnetje Rianne volgende week hier ook weer opgenomen, wel op een andere afdeling maar goed dat maakt me niet zoveel uit ik loop wel heen en weer. En samen gaan we dan in het ziekenhuis het nieuwe jaar tegemoet.. Raar idee, 2015 zal een rare start hebben voor ons, maar desondanks hoop ik nog steeds dat het mijn jaar mag worden.. 


3 opmerkingen:

  1. Balen dat je niet langer naar huis mag, maar geniet van de 2 uurtjes en ik lees dat je dat ook gaat lukken, en ook om er zowiezo het beste van te maken. Je bent een bikkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je even naar huis mag met de Kerst, ook al is het maar een paar uurtjes. En dan gewoon in de auto maar alvast beginnen met een feestje te bouwen ;). Ja lijkt me ook enorm moeilijk als je eigenlijk niks mag eten. Was je beschuitje wel lekker? Kan me voorstellen dat je daar dan toch enorm van kunt genieten. Beter dan helemaal niks in ieder geval. En balen heeft geen zin, idioot moeilijk om dit alles te accepteren, maar het zal je dagen wel wat draaglijker maken als dat je lukt. Droef van je vriendinnetje. Heb je haar in het ziekenhuis leren kennen of hebben jullie heel toevallig allebei darmfalen? Toch zit er dan weer iets positiefs aan als zij straks in hetzelfde ziekenhuis ligt. Heb je inderdaad iemand om naar toe te gaan en mee te praten. En wie kan jou beter begrijpen dan zij? Jullie zijn toch lotgenoten. Ik wenst je toch hele fijne kerstdagen meid. Geniet van alle positieve momenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heb je van de uurtjes thuis genoten? ;)
    Wat fijn dat er een vriendin van je ook in hetzelfde ziekenhuis komt te liggen! Dat is fijn

    Veel sterkte weer meid, nog even doorzetten!

    Groetjes, Eline

    BeantwoordenVerwijderen

.