maandag 23 februari 2015

Nieuwe operatie gehad en dunne darm sonde

Anderhalve week geleden heb ik mijn tweede operatie gehad.. Ik kreeg een epiduraal en dat zou er dit keer voor zorgen dat ik geen pijn zou hebben. Ik vroeg nog kan ik de epiduraal(slangetje in mijn rug) afstoten., nee zeker niet op korte termijn. Je kunt het al raden de volgende dag direct was het al mis, ik gaf het aan maar het kon niet tot mijn temperatuur begon te stijgen en ik gruwelijk pijn aan mijn rug kreeg. Na bloedprikken werd de epiduraal acuut verwijderd. Vervolgens werd mijn bloedverdunners vergeten en zat ik fors te kort aan zuurstof. Vermoeden longenbolie, waarvoor ik onder de Ct-scan moest met contrast. Hierna sneuvelde mijn infuus en helaas er konden geen nieuwe infusen meer geprikt worden. De enigste mogelijkheden voor nu zijn centrale lijnen maar dit stoot ik af en kan dus ook niet. Dus zo was ik snel van de pijnpompen af wat resulteerde in helse pijn... Het volgende probleem is dat mijn nieuwe stoma niet loopt. Ik kreeg een maag sonde maar deze braakte ik al snel uit met mijn maaginhoud erbij. Vervolgens gingen ze spoelen via het stoma, dit resulteerde in heftige pijnen en geen resultaat na dagen lang spoelen. Gisteren kwamen de artsen met de oplossing ik zou een dunne darm sonde geplaatst krijgen gezien ik geen infuus meer kon krijgen kon ik geen roesje krijgen en kreeg ik een kalmerend tabletje.. Nadat er op de scopie kamer 1 poging mislukt was slaagde de tweede poging... Ik vroeg nog vanochtend kan ik deze sonde niet uitspugen als ik moet braken... Nou die kans was ontzettend klein.. Maar goed tijdens het spelletje spelen met mijn zus werd ik al enorm wit en ik besloot terug te gaan naar mijn kamer waar ik mijn volledige maaktijd en halve spoeling en sonde uitbraakte... Alles voor niks  zo voelt dat een beetje... Je blijft proberen maar ondertussen houd je jezelf voor de gek.. Ik hoop dat de artsen morgen toch echt met een oplossing gaan komen, want my god waar houd dit op. Hoe verschrikkelijk het ook klinkt maar met mijn dunne darm stoma was ik beter af. Ik voelde me beter, had minder pijn. En tuurlijk was het allemaal goed mis omdat ik TPV nodig had en bloedvergiftigingen kreeg. Maar op dat moment was mijn kwaliteit van leven beter..... En als ze nu de gok nemen op een dikke darm stoma in hoop dat het goed gaat? Waarom is er dan geen hoop dat het met een nieuw dunne darm stoma niet goed gaat? Ik hoop in iedergeval dat dit opstart problemen zijn maar soms dan geloof ik er zelf eventjes niet in... Maar 1 ding weet ik zeker na 13 weken ziekenhuis wil ik maar 1 ding en dat is naar huis, op vakantie even weg van de hele situatie. Maar ik wil ook een pijnvrij leven zonder dat ik vast loop en mijn hele dag moet indelen om te spoelen... Op naar morgen, op naar een beter plan!


4 opmerkingen:

  1. Lieve Christa,
    wat een ellende! Ik hoop, bid en duim, dat de doktoren snel iets vinden, waardoor je minder pijn heb en snel weer naar huis kan.
    Janouk van bokt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Christa, je bent zo ongelooflijk sterk! Ik geloof dat ik de hoop al 1000x opgegeven had, maar jij vecht door, hoe zwaar het ook is. Daarvoor kan ik alleen een hele diepe buiging maken. Ook hier draaien de duimen door in de hoop dat er heel snel weer een nieuw lichtpuntje gaat komen.
    -een bokker uit Duitsland

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh meid, wat een opeenhoping van tegenslagen! Echt balen dat jouw lichaam al het "vreemde" zo hard afstoot. Ik begrijp helemaal dat je je geloof in een goed vervolg even kwijt helemaal kwijt bent. Maar hou vol en blijf hopen! Tot nu toe ben je zo enorm positief geweest! Blijf dat vasthouden hoor, ik ben er van overtuigd dat een positieve instelling en vastberadenheid om beter te worden echt kunnen helpen! Hou je taai, dikke knuffel.
    gr. Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een ellende weer meid! Ik leef enorm met je mee en vind het echt ontzettend naar voor je! Ik hoop ontzettend erg dat het echt beter gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen

.