zaterdag 28 februari 2015

Na 14 weken thuis

Ik ben gelukkig weer lekker thuis. En dat bevalt goed. Het enigste waar ik dan wel tegen op loop is dat mijn geest zoveel wilt en ik eigenlijk maar zo weinig kan.  Vrijdag is alles geregeld een foto gemaakt van de buik en er zou thuiszorg geregeld worden om mij te helpen bij mijn stoma verzorging. Helaas is er niks goed geregeld en is de hele thuiszorg niet langst geweest. Ik heb zelfs geen telefoontje ontvangen. En gezien mijn stoma enorm onhandig geplaatst is, en ik continue lekkage heb is het plakken, poederen en pasta erop krijgen een leuke klus.. Vanavond lukte het zelf gewoon niet en daar zat ik dan alleen met een stoma die ik niet goed verzorgt kreeg, ik heb meerdere keren opnieuw moeten beginnen omdat het stoma gewoon onder huid niveau ligt. Ik voelde mij enorm alleen, want daar zat ik dan met mijn stoma wat niet lukte, en op dat moment was de thuiszorg enorm fijn geweest. Ik vraag me wel eens af waarom zulke simpele dingen zoals thuiszorg regelen niet in 1 keer goed kan gaan. Daarnaast had ik vannochtend enorm veel pijn, het eten gaat slecht want ik ben enorm misselijk. Maar ja dat is het punt is sta precies op het zelfde punt als voor de operatie. Maar naast alle ellende begint er weer een druk schema zodra je thuis bent. Ik had een verjaardag wat enorm gezellig was, vandaag ben ik lekker wezen wandelen op de hei met Linda en de hond. En morgen gezellig film kijken met een vriendin.  



2 opmerkingen:

  1. Superfijn dat je weer thuis bent! Hoe gaat het nu verder? Moet je nu regelmatig op controle komen?
    Wat zal jij gesnakt hebben naar frisse lucht na al die dagen ziekenhuis!
    Geniet ervan ondanks de trubbels! Eindelijk weer een beetje normaal leven. Het is je gegund!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn om te lezen dat je na al die weken weer thuis bent! 14 weken zeg.. wat is frisse buitenlucht dan toch fijn!
    Wel rot dat thuiszorg niet geregeld bleek te zijn en op die momenten dat het je zelf niet lukt, heb je ze echt wel nodig.
    Veel sterkte en beterschap!

    Groetjes Darah3 van Bokt

    BeantwoordenVerwijderen

.