woensdag 28 januari 2015

Operatie


Morgen wordt ik geopereerd... Mijn stoma wordt opgeheven, er is geen verbetering in de situatie en we kunnen geen kant meer op. Direct na de operatie wordt een markerstudie gedaan om 10 dagen de darmpassage te bekijken. Als deze nog steeds niet goed is en die kans is enorm groot en eigenlijk gaat iedereen daarvan uit. Dan krijg ik een Colostoma (dikke darm stoma) na 2 weken als dit nog steeds problemen geeft wordt er opnieuw een Ileostoma (dunne darm stoma) geplaats en zal ik alsnog een port a cath moeten krijgen voor voeding/vocht via de bloedbaan... Maar gezien mijn sepsissen is dat geen goede optie.. Voor nu gaan we een lange en zware weg tegemoet met nog wat onverwachte operaties voor de boeg. Ik heb vertrouwen in de MDL arts, en we zullen zien wat tijd ons gaat brengen. Morgen is de eerste operatie, ik ben in de middag aan de beurt. De Anesthesist vond mijn conditie niet goed en vooral belabbert. Morgen wordt het een uitdaging om een infuus in een vat te krijgen, gezien ik enorm lastig te prikken ben. Maar voor de zoveelste keer even de tanden op elkaar en doorbijten de komende dagen, en dan moet het vast goed komen. Zoals eerder gezegt 2015 moet toch echt mijn jaar worden, het is tijd voor verandering! So let this be the change :)

7 opmerkingen:

  1. Heel veel sterkte vandaag!!!!!
    Liefs van Gert/in ♡♡

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hou dit positieve gevoel vast! Vandaag het begin van een goed einde! Hoop dat er nog ergens een wondertje klaar ligt voor jou :) en dat die darmen toch nog ergens een prikkel vinden om weer aan het werk te gaan.
    Sterkte vandaag, dikke knuffel Mirjam.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sterkte en ik duim voor je. Groetjes Barbera

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ga voor je duimen. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hou de moed er in Christa! Ik hoop dat de operatie goed verlopen is en dat je snel beter bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Christa, ik hoop dat de operatie goed is gegaan. Jij bent zooooo ontzettend positief ingesteld. Dat moet toch wel eens beloond worden vind ik.
    Sterkte en dikke knuf van Heidy en Yana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Christa

    Ik ben benieuwd hoe het met je gaat. Hopelijk gaat het beter met je dan dat je voor de ok zou verwachten.

    Knuf
    Groetjes Heid

    BeantwoordenVerwijderen

.