woensdag 5 augustus 2015

Update

De afgelopen maanden is er veel gebeurt. Ik ben gestopt met bloggen hier en ben verder gegaan op een facebook pagina. Dit was voor mijzelf en voor velen lezers makkelijker. 

De afgelopen maanden zijn enorm zwaar geweest. Ik ben over gegaan naar het UMC Radboud voor tpv training . En vanaf dat moment bleef het niet echt goed gaan. Ik bleef sepsis ontwikkelen (bloedvergiftiging) en ontstekingen. Er werd verschillende keren antibiotica gestart maar dat mocht niet baten waardoor de lijn meerdere keren eruit gehaald is en ik opnieuw een hickman katheter moest krijgen. Daarnaast kreeg ik nog een bloeding, waarbij mijn bloed gehalte daalde. Omdat dit niet vanuit zich zelf herstelden heb ik bloedtransfusies gekregen en later ook nog ijzer infusen. 2 maanden geleden mocht ik naar huis maar binnen een paar dagen was ook deze lijn geinfecteerd. Ik werd opgenomen en in de nacht steeg de koorts naar 40,8 graden. Mijn hartritme werd niet goed en mijn bewustzijn daalde, de koude rillingen bleven maar komen. De artsen zijn in de nacht langst geweest en er werd besloten dat ik over ging naar de Intensive Care Unit. Daar werd mijn Hickman eruit gehaald en werd en een gewone centrale lijn in mijn lies geplaatst. Nadat de Hickman eruit was daalde de koorts gelukkig snel. Inmiddels heb ik weer een nieuwe hickman katheter geplaats gekregen en deze zit in mijn lies. 

Daarnaast ben ik opgenomen in Arnhem op de IC/MC voor een paar dagen om sonde voeding uit te proberen. Alles onder streng toezicht de tpv en vocht werd wel doorgegeven naast de sondevoeding. Afschuwelijke dagen maar ook dat hebben we ondergaan. Er wordt nagedacht of we opnieuw moeten gaan opereren maar aan de nieuwe operaties kleven grote risico's. 

Maar voor nu ben ik al 5 weken thuis en dat is een record! De hickman katheter (centrale lijn) loopt alleen vol met stolsels en is daarom vaak slecht toegankelijk. Daarnaast komt er sinds gisteren iets push uit de insteek dus ook dat moeten we goed in de gaten houden.  Maar zolang het zo goed gaat weet ik niet of ik nog operaties wil?

Maar ondanks alles gaat het momenteel erg goed met me, ik geniet enorm van het leven thuis. Het normale leven! Na 10 maanden ziekenhuis heb ik veel in te halen. Ik ga op kamers en studeren. En doe momenteel veel leuke dingen. En ik hoop dat het zo nog heel erg lang mag blijven!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.