zaterdag 21 maart 2015

Consult bij de chirurgie en direct opname

Ik was ondertussen drie weken thuis... Langste tijd thuis sinds maanden/jaren!  Ik genoot ontzettend maar ik moest wel bijkomen. De verwerking van alles begint pas als je thuis bent. De 14 weken opname waren niet altijd even leuk en makkelijk. De centrale lijnen plaatsen was enorm pijnlijk, de bloedvergiftigingen waren een hel en het afstoten van epiduralen en infusen was een drama. Maar toch merk ik dat we grenzen verleggen. Hoe slechter het gaat hoe meer je je probeert vast te houden aan wat wel kan. Een jaar geleden zei me mama nog als je TPV krijgt ben je pas ziek en is er pas iets mis. Niet wetende dat ook ik TPV zou gaan krijgen.. Sepsis was niet iets waar ik op gerekend had en daarom kwam dat ook iets harder aan.. Na een week uitgerust te hebben besloot ik tijd te willen inhalen. Ik heb me voor veel dingen ingeschreven en er moet /moest veel geregeld worden.. Niet altijd even makkelijk want je hebt al zoveel aan je hoofd. Maar aan de andere kant was het fijn toekomst plannen maken. En ik weet het zeker ik kom er wel. En tuurlijk heb ik een enorm lange weg tegaan. Maar ik heb er zoveel vertrouwen in..  Ik geloof erin terwijl de operaties ook alles weer slecjter kunnen maken.. En toch denk ik dat het beter wordt. Bij de chirurg was alles goed, we hebben alles doorgesproken. Het wordt een openbuik operatie, en de tweede operatie kan vlak voor het nieuwe studie jaar. Ik hoop dan ook even genoeg operaties gehad te hebben... En dat hopen de artsen ook. Want we kunnen niet blijven opereren! 

Er was alleen 1 licht probleempje en dat was dat het al sinds 5 dagen echt niet lekker ging. De mdl arts besloot me toch weer op te nemen. Het pijnbestrijdings team is langst geweest en die hebben de Fentanyl pleisters en tabletten(morfine) opgehoogd. De pleisters mogen net zolang opgehoogd worden tot de pijn dragelijk wordt.. Daarnaast heb ik weer een neus-maag sonde moeten plaatsen en zijn we weer gestart met spoelingen. Ik moet nog even volhouden over drie weken volgt de operatie..en tot die tijd blijven we doorzetten. Op naar het volgende en hopelijk nog even naar huis voor de operaties.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

.