dinsdag 1 juli 2014

diploma uitreiking en weer verder

Gisteravond was het zover. Het moment waar ik het hele jaar al naar toe leefde. Een doel wat ik had, ondanks de darmafsluitingen vertelde ik mijzelf en vertelde ik mijn familie dat ik op mijn diploma uitreiking wilde staan. Een doel wat een paar maanden geleden nog onrealistisch klonk, werd nu toch echt werkelijkheid. De school hield een enorm mooie speech, en ik ben de school enorm dankbaar voor de kansen die ze mij geboden hebben. Dankzij hun kon ik er staan, en ik heb het gevierd. Mijn diploma is in de pocket.

Maar vanochtend moesten we alweer door, ik moest richting het ziekenhuis in Arnhem, 14 juli krijg ik mijn dunnedarm onderzoek en dat betekend van te voren dagen lang sonde in en keihard spoelen. 14 Juli moet ik dan 3 keer door de scan, ochtends middags en s'avonds. de dagen erna moet ik ook iedere dag door de scan, dus dat wordt een leuk weekje.

In de tussentijd werd mijn moeder gebeld door de internist uit het UMC Radboud. Daar ben ik vorige week geweest en zijn er hartfilmpjes gemaakt, infuus geplaatst en nog velen andere onderzoeken gedaan. Mijn hartslag was natuurlijk schrikbarend maar goed dat wisten we al. Mijn borst was echter ook schrikbarend voor de arts. De bloed blaren en de volledig blauwe borst was niet goed, hij ging mij doorverwijzen naar de dermatoloog. Vandaag werd ik echter opgebeld en werd er verteld dat ik op zeer korte termijn een borst echo kan verwachten om te kijken naar de verdikkingen in mijn borst. Daarnaast zal ook de dermatoloog op korte termijn mij uitnodigen en moet ik nog voor bloeddruk onderzoeken eerdaags weer bij de interne geneeskunde melden.

Kortom de zomer is begonnen haha.

6 opmerkingen:

  1. Hallo Christa,

    Vandaag ben ik jouw blog toevallig tegengekomen en zie dat jij ook POTS hebt en orthostatische intolerantie. Vorig jaar (juli) heb ik je ontmoet op de kinderafdeling F8 Noord in het AMC toen ik daar lag voor medicijnen voor POTS. Wij hadden toen gelijke klachten met de hartslag en bloeddrukken/ autonome dysregulatie. Het lijkt me leuk om bij te praten. Ik kan jouw e-mailadres niet vinden via deze site, maar mijn e-mailadres is maximevdmolen@gmail.com. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele dikke proficiat met je diploma! Echt super knap van je!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wow wat fantastisch dat je je diploma hebt gehaald en ook bij de uitreiking hebt kunnen zijn! super knap!
    de onderzoeken klinken niet als een pretje, maar hopelijk komen er weer nieuwe antwoorden naar voren waar ze weer verder mee kunnen en het jouw weer net een beetje makkelijker kunnen maken.
    veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw wat kan jij trots op jezelf zijn zeg! Na dit verschrikkelijke jaar toch je diploma halen. Ik wens je veel succes met je volgende opleiding en ik hoop dat er snel iets veranderd of gedaan wordt dat ervoor zorgt dat je je beter gaat voelen en je je leven terug krijgt.
    x C.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste Christa, je kent mij niet, ik ken jou alleen uit verhalen van Bokt en van je blog.
    Wat ben je een verschrikkelijk dappere meid, en wat mag je trots op jezelf zijn dat je, tussen alle opnames door, toch ook "gewoon" geslaagd bent voor je eindexamen.

    Ik wens je heel veel succes en sterkte, ik hoop dat er snel goede oplossingen voor je gevonden worden, en veel succes met school: het omgooien van een profiel is best lastig.



    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Christa,
    Wij kennen elkaar ook niet, maar toen ik de link naar je blog kreeg, moest ik het wel lezen. Al een tijdje geen update meer, dus ik hoop dat geen bericht, goed bericht is in dit geval. Ontzettend veel respect voor hoe je al die onderzoeken ondergaat, en dan ook nog eens tussendoor je havo-diploma weet te behalen. Helaas tussendoor, want ik gun het je van harte dat je met school bezig kunt zijn en tussenin af en toe naar het ziekenhuis toe moet of met je ziekte moet kampen.

    Ik wens je heel veel sterkte en duim dat er in de toekomst snel vele verbeteringen komen! -Veel liefs van een "Bokker".

    BeantwoordenVerwijderen

.